דף הבית » מידע מקצועי » איתור נזילות בבניין משותף – כל מה שצריך לדעת

איתור נזילות בבניין משותף – כל מה שצריך לדעת

מחבר המאמר: Stop Leak
תאריך פרסום: 26 אוק 2022
קטגוריות: 

אם אתם גרים בבניין משותף, רוב הסיכויים שתחוו בשלב מסוים נזילת מים. נזילות יכולות להיגרם מכל דבר, החל מצנרת תקולה ועד נזקים הקשורים למזג האוויר, והן עלולות להוביל לנזק רב לרכוש אם לא מטפלים בהן במהירות. אז איך מאתרים נזילות בבניין משותף ולמי פונים אם מתגלה אחת כזאת? מאמר זה ינסה לענות על שאלות אלו.

נזילות בבניין משותף - מהם הסימנים המעידים על כך?

בעוד שאנשים רבים חושבים על נזילות מים כעל משהו שקורה רק בבניינים ישנים, האמת היא שכל מבנה - לא משנה כמה חדש או בנוי היטב - יכול להיות פגיע לבעיה מטרידה זו. למרבה המזל, ישנם מספר סימנים מקדימים שיכולים לעזור לכם לאתר נזילה לפני שהיא גורמת לנזק רציני יותר.

דוגמא אחת היא, אם הבחנתם שחשבון המים החודשי שלכם גדל לפתע ללא סיבה נראית לעין, ייתכן שהבניין שלכם מתמודד עם נזילה. דגל אדום נוסף הן רטיבויות המופיעות בקירות המבנה, הן קירות הפנים והן קירות חוץ.

אם אתם חושדים כי עלולה להיות נזילה בבניין בו אתם מתגוררים, חשוב לפעול במהירות ולהזעיק איש מקצוע שיעזור לכם לאתר ולתקן את הבעיה.

בנוסף, אם אתם בתהליך של רכישת דירה בבניין משותף, הקפידו לבדוק את רמות הלחות  לפני קבלת ההחלטה. על ידי מודעות לסיכונים הפוטנציאליים, אתם יכולים להקדים תרופה למכה ולמנוע אי נעימויות בעתיד.

השיטה הטובה ביותר למצוא נזילה בבניין מגורים משותף

ישנן מספר שיטות שונות שניתן להשתמש בהן כדי לאתר נזילה בבניין מגורים משותף. נכון לשנת 2022, השיטה היעילה והמהירה ביותר היא באמצעות שימוש במצלמה תרמית. שיטה זו אינה גורמת לנזק מיותר לריצוף או לקירות המבנה והיא גם יעילה לאיתור נזילות בבתים פרטיים.

המצלמה פועלת בטכנולוגיית אינפרא אדום ומזהה הפרשי טמפרטורה על מנת לאתר במדויק את מקור הדליפה.

שיטה נוספת שניתן להשתמש בה היא לחפש סימנים של נזקי מים, כמו צמיחת עובש או טחב, עיוות או קילוף צבע מהקיר. עם זאת, שיטה זו לא תמיד אמינה, שכן לעיתים קרובות נזילות יכולות להיות מוסתרות מאחורי קירות או מתחת לריצוף.

אם ישנו חשד לנזילה בבניין מגורכם, אך אין סימנים ברורים לכך, אפשרות נוספת היא להזמין חברת איתור נזילות מקצועית. חברות אלו משתמשות בציוד מיוחד כדי לאתר נזילות שנסתרות מהעין. אמנם שכירת איש מקצוע עשויה להיות יקרה יותר מאשר לעשות זאת בעצמך, אך לרוב כדאי לוודא שהעבודה תתבצע בצורה יעילה ונכונה.

היתרונות בעסקת חברה מקצועית לאיתור נזילות

במקרה של נזילת מים, חשוב לפעול במהירות על מנת למזער נזקים. ישנן מספר אפשרויות לאיתור ותיקון נזילות, אך הדבר החשוב ביותר הוא לבחור את האפשרות המתאימה למצב.

במקרה של נזילות קטנות, ייתכן שאינסטלטור מוסמך יוכל לאתר ולתקן את הבעיה מבלי להזדקק לחברת איתור נזילות. עם זאת, במקרה של נזילות גדולות יותר או מורכבות יותר, לרוב עדיף לפנות לחברה מקצועית לאיתור נזילות.

חברות אלו משתמשות בציוד מיוחד לאיתור נזילות וניסיון בהתמודדות עם נזילות קשות או נסתרות. ברוב המקרים, חברות איתור נזילות יוכלו לתקן את הנזילה במהירות וביעילות.

כאשר בוחרים חברת איתור נזילות, חשוב לקחת בחשבון גורמים כמו ניסיון ומוניטין. חברים או מכרים שהשתמשו בעבר בחברת איתור נזילות יכולים לרוב לספק תובנות חשובות לגבי אילו חברות אמינות ומקצועיות.

בנוסף, תמיד מומלץ לקרוא ביקורות באינטרנט לפני קבלת החלטה סופית. על ידי הקדשת זמן למחקר, אתם יכולים לוודא שאתם בוחר באפשרות הטובה ביותר.

החשיבות של פעולה מהירה במקרה של נזילת מים במבנה משותף

לנזילות מים יש השלכות חמורות במספר אופנים ולכן תמיד מומלץ לפעול במהירות על מנת לאתר את הנזילה ולטפל בה בהקדם האפשרי.

  • בעיות בריאותיות: מים עומדים עלולים לגרום לבעיות בריאותיות לאורך זמן - חיידקים ופטריות יתחילו לצמוח, והדבר עלול להוביל לבעיות נשימה, גירויים בעור ועוד שורה שלמה של בעיות בריאותיות.
  • פגיעה ביסודות המבנה: מים עומדים פוגעים בחוזק המבנה – הברזלים בתוך קורות הבטון נחלשים עם הזמן והדבר עלול לגרום לקריסת המבנה.
  • פגיעה בתשתיות המבנה: תשתיות עלולות להינזק כתוצאה מחדירת מים – כבלי חשמל ותקשורת בתוך הקירות שלנו עלולים להינזק, והדבר עלול להוביל להפסקות חשמל וקשיי תקשורת.
  • ירידה בערך המבנה: עלולים להיווצר נזקים אסתטיים – לרוב מדובר בסוג הנזק הפחות חשוב, אך הם עדיין יכולים להשפיע על ערכי הנכס ועל ההרגשה שלנו לגבי הבית שלנו.

לכן, אם אתם חושדים שאולי יש נזילת מים בנכס שלכם, תמיד עדיף לפעול במהירות ולפתור אותה בהקדם האפשרי.

אל תתנו לנזילת מים להרוס את המבנה שלכם - התקשרו לסטופליק עוד היום!

אם אתם גרים בבניין משותף, חשוב לפעול במהירות אם אתם חושדים כי עלולה להיות נזילת מים. נזילות עלולות לגרום לנזק רב לרכוש ויכולות להיות קשות לאיתור ולתיקון ללא עזרה מקצועית. האפשרות הטובה ביותר לאיתור נזילות היא להיעזר בחברת איתור נזילות.

סטופליק היא חברה אמינה ומנוסה המשתמשת בטכנולוגיה העדכנית ביותר לאיתור נזילות נסתרות. פנו אלינו עוד היום למידע נוסף או לקביעת שירות איתור נזילות.

מאמרים אחרונים

לייעוץ מקצועי ללא עלות מלאו את הטופס מתחת או חייגו: 050-830-8300

התקשרו עכשיו
phone-handsetarrow-left