דף הבית » מידע מקצועי » רטיבות בתקרה מהשכן – מה עלינו לעשות?

רטיבות בתקרה מהשכן – מה עלינו לעשות?

מחבר המאמר: Stop Leak
תאריך פרסום: 15 נוב 2022
קטגוריות: 

כאשר אתם גרים בבניין דירות, חשוב להיות מודעים לפוטנציאל לבעיות רטיבות מהשכנים. אם התקרה בביתכם לחה, זה יכול להוביל להיווצרות של עובש, פטריות וקילופים. חשוב לקבל טיפול מהיר ויעיל בדליפה כדי למנוע בעיות בריאותיות ארוכות טווח.

איתור מיקום הנזילה.

כתמי מים על התקרה יכולים להיות מתסכלים וקשים להתמודדות. אבל מאיפה הם באים? הכל קשור למיקומי הרטיבות השונים בקיר או מהתקרה שלכם. אם כתמי הרטיבות נמצאים על התקרה, ככל הנראה המקור הוא מדירה מעל. הסיבה לכך היא שצינורות מים בבנייני דירות נפרסים מתחת לריצוף  וכאשר יש נזילת מים, הם יחללו מטה לכיוון תקרות הדירות הנמוכות יותר.

לכן, במידה ואתם מתמודדים עם כתמי מים בתקרת דירתכם, הדרך הטובה ביותר היא ליצור קשר עם השכן מעל.

גילינו רטיבות מהתקרה? מה הצעד הבא.

אם הבחנתם ברטיבות מהתקרה שלכם, הצעד הראשון הוא לפנות לשכן ולהודיע לו על הבעיה. חשוב לפעול במהירות על מנת למנוע נזק נוסף.

כדאי להסביר לשכן שעליו להזמין בדיקת איתור רטיבות כצעד ראשון לאיתור את הבעיה ולאחר מכן לטפל בה. הצעד השני שעליכם לעשות הוא לבצע סימון אפשרי של הנקודה הרטובה ולראות את קצב ההתקדמות והגדילה.

השכן מסרב לשתף פעולה? מה עליי לעשות כעת?

במידה והשכן לא מעוניין לשתף פעולה ולטפל בבעיה, ישנן כמה דברים שתוכלו לעשות.

  • ניתן לפנות לוועד הבית. ייתכן שהם יוכלו לתווך בינכם לבין השכן ולהגיע להסכמה על תיקון הנזילה.
  • במידה ופנייה לוועד לא עוזרת, אפשר לנסות לפנות למפקח הבתים המשותפים. ייתכן שהם יוכלו לבדוק את הדירה ולברר את מקור הבעיה.
  • כמוצא אחרון, ייתכן שתצטרכו להתייעץ עם עורך דין לגבי האפשרויות המשפטיות ולנקוט בצעדים נגד השכן במידת הצורך.

מהן הסיבות הנפוצות לרטיבות בתקרה מהשכן?

ישנן מספר סיבות מדוע עלול להיווצר רטיבות בתקרה מהשכנים.

  • הסיבה הנפוצה ביותר נוצרת על ידי איטום לקוי  בחדרי אמבטיה הממוקמים זה מעל זה; אם איטום חדר האמבטיה אינו בוצע כשורה, מים יכולים לחלל ולחדור לתקרה שמתחת ולגרום לרטיבות.
  • אפשרות נוספת היא שמי גשמים, עקב איטום לקוי, יכולים לחלל לקירות דירת השכן וליצור רטיבות בתקרת הדירה שלך.
  • גם סתימה בצנרת עלולה לגרום לבעיות – אם יש סתימה בצנרת, עקב שימוש לא נכון או שנכנסו אליו חומרים כמו שמן וקפה, הדבר עלול לגרום לפיצוץ וההמשך ידוע.

על מנת להימנע ממצבים כאלו, חשוב להיות מודעים לאפשרויות העומדות לרשותנו ולנקוט באמצעי מניעה כמו הקפדה על איטום נאות של חדרי אמבטיה.

מהן הדרכים למנוע רטיבות בתקרה מהשכן?

בדק בית

לפני מעבר לבית חדש, חשוב לבצע בדיקה מקיפה של תשתיות ביתכם. בדיקה זאת תעזור לזהות בעיות פוטנציאליות שעלולות לגרום לנזקים בעתיד. בין היתר הבדיקה תתמקד באיטום המבנה, על מנת לוודא שאין נזילות או בעיות אחרות במערכת האינסטלציה.

לאחר סיום הבדיקה, תקבלו דוח המפרט את כל הליקויים שנמצאו. טיפול בליקויים אלו לפני המעבר, יכולה למנוע אפשרות של רטיבות בתקרה מהשכן

אִטוּם

אחד ההיבטים החשובים ביותר בתחזוקת הבית הוא איטום, אך לעתים קרובות מתעלמים מהם. איטום ראוי של סדקים ושברים במעטפת החיצונית של הבניין עוזר להגן על המבנה מפני נזקי מים.

איטום יכול גם לעזור בבידוד רעשים ולהרחיק מזיקים. כאשר מזמינים קבלן לביצוע עבודות איטום, הקפידו לשאול על הניסיון והכישורים שלו. בנוסף, וודאו שנעשה שימוש בחומרי איטום איכותיים.

סגירת מקורות מים רצויים וייבוש מים עומדים

השארת ברז מטפטף היא לא רק בזבזנית, היא גם יכולה להוביל לנזקי מים בהמשך. הסיבה לכך היא שאפילו כמות קטנה של מים עלולה לגרום לרטיבות ועובש אם לא בודקים אותם. בחדר האמבטיה, זה יכול להיות קן גידול לחיידקים ומזיקים אחרים.

מהן הפעולות שעלינו לנקוט על מנת לטפל ברטיבות מהתקרה?

בחירת חברה לאיתור נזילות

עם כל כך הרבה אפשרויות לבחירה, איך ניתן לדעת על איזו חברה לסמוך? הדרך הטובה ביותר היא לצמצם את האפשרויות העומדות לרשותכם היא ולערוך סקר שוק.

התחילו מלבקש המלצות מחברים ובני משפחה. לאחר שהרכבת רשימה של חברות פוטנציאליות, בדקו עלויות וקראו המלצות מרשת האינטרנט. כך תוכלו לקבל אינדיקציה לגבי איכות השירות שכל חברה מספקת. במידה ולא קיימות המלצות כלל, מומלץ להעדיף חברת איתור נזילות בעלת מוניטין ונסיון.

קבעו פגישה עם מאתר נזילות

לאחר שבחרנו בחברת איתור נזילות יגיע טכנאי עם ציוד מתקדם לאיתור הנזילה. מאתר הנזילות לרוב ישתמש במצלמה תרמית, גלי גז, גלי קול ומצלמות זעירות על מנת לאתר את הנזילה עצמה.

מכשירים אלו יעזרו לראות בזמן אמת מה מתרחש בתוך הצנרת. היתרון הגדול בשימוש טכנולוגיות אלו הוא שהן יכולות לאתר את הנזילה מבלי לגרום לנזק יקר ולשבש את שגרת יומכם. לכן, בעוד שנזילה עשוי להיות מטרידה, אתם יכולים להיות רגועים שתהליך איתור הנזילה אינו כולל הרס.

תיקון הנזילה

לאחר שלב איתור הנזילה, השלב הבא הוא תיקונה. במקרים מסוימים, ייתכן שמדובר בבעיה קלה שלא דורשת מאמץ רב כדי לתקן אותה, כגון ברז דולף.

עם זאת, במקרים אחרים ייתכן ומדובר בבעיה חמורה יותר המצריכה הרמת ריצוף לצורך תיקון הצנרת. בכל מקרה, חשוב לפעול מהר על מנת למנוע נזקים נוספים ותיקונים יקרים.

תיקון נזקי הרטיבות מהתקרה

כאשר נזילת המים תתוקן סופית, השכן יהיה אחראי גם לטפל בנזק שנגרם בדירתכם כתוצאה מהרטיבות בתקרה. במקרה הצורך יוזמן צבעי על מנת לתקן את קילופי הצבע והכתמים שנוצרו בעקבות הנזילה ולהחזיר את קירות ביתכם למצבם המקורי.

אל תתנו לרטיבות מהתקרה להרוס את ביתכם - צרו קשר עם סטופליק עוד היום!

אם אתם חווים בעיות רטיבות כלשהן מתקרת ביתכם, הצעד הטוב ביותר לעשות הוא לפנות לחברת סטופליק. חברתנו מציעה שירותי איתור נזילות שיעזרו לכם למצוא את מקור הרטיבות ולתקנה. הודות לטכנולוגיה והציוד המתקדמים ביותר שיש ברשותינו,  פעולת איתור הנזילות נעשת במהירות וביעילות. צרו קשר עוד היום כדי לקבל מידע נוסף על השירותים שלנו או לקביעת פגישה.

מאמרים אחרונים

לייעוץ מקצועי ללא עלות מלאו את הטופס מתחת או חייגו: 050-830-8300

התקשרו עכשיו
phone-handsetarrow-left