דף הבית » מידע מקצועי » הסיכונים הבריאותיים של עובש ורטיבות

הסיכונים הבריאותיים של עובש ורטיבות

מחבר המאמר: Stop Leak
תאריך פרסום: 23 נוב 2022
קטגוריות: 

עובש ורטיבות הם שניים מהגורמים המובילים לבעיות בריאות בבתים ברחבי הארץ. עובש יכול לגרום למגוון רחב של בעיות בריאות, מקשיי נשימה ועד גירוי בעור, בעוד רטיבות עלולה להוביל לצמיחת עובש ושלל בעיות אחרות. למרבה המזל, ישנם מספר צעדים פשוטים שתוכלו לנקוט כדי למנוע עובש ורטיבות בביתכם.

 מה זה עובש ורטיבות, ולמה אתם צריכים לחשוש מהם?

עובש ורטיבות נמצאים בדרך כלל בבתים בהם קיימות נזילות מים או כתוצאה מהצפה ולחות גבוהה. ישנם אנשים אשר רגישים יותר לעובש ולרטיבות מאחרים. אם אתם סובלים מאסטמה, אלרגיות או בעיות נשימה אחרות, אתם עלולים להיות בסיכון לבעיות בריאות חמורות יותר אם תחשפו לעובש ורטיבות.

עובש ולחות גם עלולים לגרום למספר בעיות בריאותיות, כולל גודש באף, כאבי ראש, צפצופים, שיעול, קשיי נשימה, עיניים דומעות, גירוד, פריחה בעור ועייפות. במקרים חמורים, חשיפה לעובש ולחות עלולה אך להוביל למחלות. במידה ונחשפתם לעובש או רטיבות, עליכם לפנות לטיפול רפואי.

איך למנוע עובש ורטיבות בבית?

כאמור, עובש ורטיבות עלולים לגרום לבעיות שונות בביתכם, החל מנזק מבני ועד לבעיות בריאותיות. חשוב לנקוט בצעדים למניעת היווצרות עובש ורטיבות בביתכם מלכתחילה. הנה כמה טיפים:

שמירה על רמות לחות נמוכות.

עובש וטחב משגשגים בסביבות לחות, לכן חשוב לשמור על רמות לחות נמוכות בביתכם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להשתמש בסופחי לחות על מנת להסיר עודפי לחות מהאוויר. כמו כן, הקפידו לאוורר היטב את ביתכם, מכיוון שהדבר יעזור להפחית את כמות הלחות המצטברת בביתכם.

בדוק את הבית שלך באופן קבוע לאיתור סימנים של עובש או רטיבות

ביצוע בדיקות תקופתיות לאיתור סימני עובש או רטיבות. חפשו כתמים כהים או דהויים בקירות, ריחות מעופשים או צבע מתקלף. אם הבחנתם באחד מהסימנים הללו, טפלו בבעיה מיד.

השתמשו במטהר אוויר

שימוש במטהר אוויר יכול לעזור במניעת נבגי עובש ומזהמים אחרים הנישאים בחלל ביתכם. בנוסף שימוש במטהר אויר יעזור לשמור על אוויר מרענן ונקי בביתכם.

ביצוע פעולות אלו יכולו לסייע במניעת עובש ורטיבות בביתכם.

כיצד לנקות נזקי עובש ורטיבות?

במידה והבחנתם בעובש או רטיבות בביתכם, חשוב להסירם ולנקותם בהקדם האפשרי. אתם יכולים להגן על עצמכם ועל בני משפחתכם מפני מזיקים אלו על ידי נקיטת הצעדים הבאים:

השתמשו במסיר לחות

אחת הדרכים הטובות ביותר לנקות נזקי עובש ורטיבות היא להשתמש במסירי לחות. מסירי לחות מסירים לחות מהאוויר, מה שיכול לסייע במניעת צמיחת עובש. מסיר לחות יכול גם לעזור להפחית ריחות לא נעימים ולשפר את איכות האוויר.

השתמשו בחומץ

חומץ הוא חומר חיטוי טבעי שיכול לשמש גם להסרת עובש וטחב. כדי לנקות עם חומץ, מערבבים מעט חומץ עם מים ומרחו את התערובת על האזור הפגוע באמצעות ספוג או מטלית. הניחו לתערובת "לשבת" מספר דקות לפני שתנגבו אותה עם מטלית נקייה.

השתמש בסודה לשתייה

בין היתר, סודה לשתייה יעילה כמוצר ניקוי טבעי המשמש להסרת עובש וטחב. ערבבו סודה לשתייה עם מים ומרחו את התערובת שהתקבלה על האזור הפגוע. הניחו לתערובת להיספג כמספר דקות לפני שאתם מקרצפים אותה בעזרת מטלית יבשה.

אקונומיקה לא מומלצת

למרות שאקונומיקה יכולה להיות יעילה בהריגת עובש, היא אינה מומלצת לשימוש על משטחים נקבוביים כגון קיר גבס או עץ, מכיוון ששימוש באקונומיקה עלול לפגוע במשטחים אלו. בנוסף, אקונומיקה רעילה ועלולה להיות מסוכנות בקרב ילדים וחיות מחמד.

סיכום

עובש ורטיבות עלולים לגרום לבעיות בריאות חמורות אם נחשפים אליהם. חשוב למנוע עובש ורטיבות בביתכם על ידי בדיקה תקופתית לאיתור רטיבות ושמירה על רמות לחות נמוכות. אם הבחנתם בעובש או רטיבות בביתכם שלך, טפלו בהם מיד כדי למנוע נזק נוסף.

חברת סטופליק: הבחירה הטובה ביותר לטיפול בעובש ורטיבות

אם אתם חווים עובש או רטיבות בביתכם, טפלו בבעיה בהקדם האפשרי. עובש ורטיבות עלולים לגרום לבעיות בריאותיות חמורות וגם יכולים להוביל לנזקים מבניים ולבעיות נוספות.

חברת סטופליק היא חברת איתור נזילות שיכולה לעזור לכם לטפל בכל בעיית עובש ורטיבות בביתכם. יש לנו ניסיון של שנים באיתור ותיקון נזילות, תוך שימוש בטכנולוגיה ובציוד העדכניים ביותר לאיתור נזילות אפילו הקטנות ביותר.

אנו מבינים את החשיבות של טיפול מהיר בבעיות עובש ורטיבות ומציעים שירות מהיר ואמין. אנו גם מספקים הצעות מחיר בחינם, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שתקבלו את המחירים המשתלמים ביותר.

אם אתם מודאגים מעובש או רטיבות בביתכם, פנו עוד היום לחברת סטופליק. נשמח לעזור.

מאמרים אחרונים

לייעוץ מקצועי ללא עלות מלאו את הטופס מתחת או חייגו: 050-830-8300

התקשרו עכשיו
phone-handsetarrow-left