דף הבית » מידע מקצועי » רטיבות בקיר פנימי: מהן הסיבות, דרכי טיפול ומניעה

רטיבות בקיר פנימי: מהן הסיבות, דרכי טיפול ומניעה

מחבר המאמר: Stop Leak
תאריך פרסום: 18 אוק 2022
קטגוריות: 

מספר רב של בעלי מבנים חווים את התסכול בהתמודדות עם נזילות בקירות פנימיים. רטיבות עלולה לגרום למספר בעיות; בין אם מדובר בכתם קטן בפינה או בקיר שלם שנפגע. בנוסף לבעיה האסטטית לביתכם, קירות לחים ורטובים עלולים להוביל להייווצרות עובש, קילוף צבע ואפילו נזק ליסודות המבנה.

לעיתים קרובות רטיבות בקיר הפנימי של ביתכם יכולה להיות סמויה ובלתי ניתנת להבחנה, עד לרגע שבו היא מתחילה לגרום נזק לתשתיות הבית. לכן, חשוב לדעת כיצד ניתן לאתר ולטפל במקור הבעיה לפני שיהיה מאוחר מדי.

במאמר זה מאתר נזילות מקצועי מחברת סטופליק, ידריך אתכם בכל מה שצריך לדעת על מנת להתמודד עם רטיבות בקירות הפנימיים של ביתכם.

מהן הסיבות השכיחות לרטיבות בקיר פנימי?

חדירת מי גשמים: אחת הסיבות הנפוצות לרטיבות בקירות פנימיים היא חדירת מי גשמים. זה קורה במקרים בהם מי גשמים מחלחלים דרך סדקים בקירות החיצוניים או נזילות בגג. כאשר לאורך זמן, הדבר עלול לגרום לנזק לקירות המבנה ויסודותיו.

רטיבות מתחת לריצוף: סוג נוסף של רטיבות שאיתה מתמודדים בעת נזילה, הוא רטיבות מתחת לרצפה. הדבר נגרם לרוב מהצטברות מים מתחת לריצוף, מה שעלול להוביל לניתוק אריחי קרמיקה, עובש וטחב.

פיצוץ צנרת מים: צינור מים שהתפוצץ מים ונזילות במערכת הביוב הן סיבות נפוצות נוספות לרטיבות בקירות פנימיים.

כפי שניתן להבין, רטיבות יכול להגרם ממגוון סיבות. לא משנה עם איזו סיבה אתם מתמודדים או עלולים להתמודד  את הרטיבות יש לתקן באופן מיידי על מנת למנוע נזק נוסף.

כיצד ניתן לזהות רטיבות בקירות פנימיים?

סביר להניח שרוב האנשים מכירים את הסימנים המעידים על גג דולף, אבל רטיבות בקירות ביתכם יכולה להיות הרבה יותר קשה לזיהוי. אם אתם חושדים שקירות ביתכם סובלים מרטיבות סמויה, בחלק מהמקרים ניתן להבחין בסימנים המעידים על כך.

  • חשבון מים מנופח - רמז אחד הוא חשבון מים גבוה במיוחד. במידה וצריכת המים שלכם לא השתנתה אבל קיבלתם חשבון מים מנופח יתר על המידה, יתכן שנזילת מים סמויה מסתתרת בקירות ביתכם או סמוך אליהם.
  • קילוף צבע בקיר – אחד התסמינים לרטיבות בקיר הוא נפיחות או קילוף צבע. הדבר נגרם כתוצאה מרמת לחות גבוה.
  • עובש וטחב - כתמי טחב ועובש הם עוד דגל אדום. כתמים אלו מעידים על כך שכבר קיימת לחות משמעותית, ואם לא תטופל בהקדם, היא עלולה להוביל לנזק חמור יותר ואך להוות סכנה בריאותית.
  • סדקים בקירות – אם הבחנתם בסדקים בקירות ביתכם, קיימת האפשרות שהם נגרמו כתוצאה מרטיבות. אמנם לא כל הסדקים מעידים על נזקי רטיבות, אך חלקם (במיוחד אלה שנראים מוכתמים או דהויים) עשויים להוות סימן לכך שקיימת נזילה.

במידה והבחנתם באחד מהסימנים הללו, חשוב שמאתר נזילות מקצועי יבדוק את ביתכם בהקדם האפשרי.

כיצד יודעים אם מדובר בעובש שנגרם מרטיבות או מהיעדר אוורור?

כתמי עובש על קירות ותקרות יכולים לגרום לחוסר נעימות, אך חשוב להבין את מקור הבעיה לפני נקיטת פעולה כלשהי. ברוב המקרים, עובש נגרם מחוסר אוורור, המאפשר הצטברות של לחות ויצירת סביבה אידיאלית להתפתחות נבגי העובש.

אם מקור הבעיה הוא חוסר אוורור, הפתרון הוא פשוט: פתחו חלון או הפעל מאוורר כדי לסייע במחזור האוויר ולמנוע הצטברות של לחות. עם זאת, אם מקור הבעיה הוא רטיבות, תצטרכו לנקוט בצעדים לייבוש האזור ולתקן את מקור הנזילה לפני ביצוע פעולות להסרת העובש.

כיצד מסירים עובש מהקיר?

נבגי עובש מסוכנים לנשימה ולכן חשוב להקפיד על הסרת עובש בהקדם האפשרי. ניתן לבצע זאת על ידי פעולה פשוטה: ראשית, יש לרסס אקונומיקה (או חומר מיוחד להסרת עובש) באזור הפגוע ולהמתין 15-60 דקות (תלוי בסוג החומר ובחומרת המפגע). לאחר מכן, נגבו את האזור המרוסס תחילה באמצעות מטלית לחה ולאחר מכן ייבוש בעזרה מטלית או מגבת יבשה. בעת הפעולה הקפידו לאוורר את החדר בו מופיע המפגע.

איך ניתן לזהות את מקור הרטיבות?

האם התעוררתם פעם באמצע הלילה לקול טפטוף המים או חזרתם לבתיכם ומצאתם שלולית על הרצפה? נזילות מים יכולות להיות מתסכלות, מזיקות ויקרות. על מנת לזהותן ניתן לנקוט במספר פעולות.

בדיקה פיזית:

איתור מקור הנזילה יכול להיות מסובך, זאת בהתאם למיקומן. אם הנזילה נמצאת באזור נגיש, אינסטלטור מיומן יוכל לזהות את מקור הנזילה ללא ציוד על ידי מעקב אחר מסלולי צנרת המים ובדיקת רטיבות.

בדיקת צנרת:

במידה והגילוי מורכב יותר, קיימת האפשרות להשתמש במצלמה תרמית כדי לאתר את מקור הנזילה בצורה מדוייקת. אפשרות נוספת היא להשתמש במד לחות או במד לחץ מים על מנת לבדוק אם יש רטיבות בקיר, מה שיכול לעזור לקבוע אם מקור הנזילה הוא בצנרת המים.

בדיקת מערכת הביוב:

צינור ביוב דולף יכול לגרום למספר בעיות. מעבר לזנק שיכול להגרם לרכוש, קיימת גם סכנה בריאותית עקב חשיפה למי שפכים הדולפים מהביוב. לכן במידה ומתגלה נזילה במערכת הביוב יש לטפלה בהקדם האפשרי.

אחת הדרכים לאיתור נזילות במערכת הביוב היא באמצעות מצלמה תרמית. השימוש בטכנולוגיה זו, יכולה לעזור באיתור מדוייק של הנזילה, ולאפשר תיקון מהיר ויעיל.

אפשרות נוספת היא להשתמש בסיב אופטי המכיל מצלמה. סיב זה ניתן להחדיר לאחד מפתחי הניקוז של הביוב על מנת לאתר את המקום מדוייק של הנזילה. אפשרות נוספת לאיתור היא שימוש בבלון שממלאים במים אשר מוחדר למערכת הביוב

לא משנה באיזו משתמשים, חשוב לפעול מהר על מנת למנוע נזק נוסף וחמור יותר בעתיד. אם אתם חושדים בנזילה במים שקיימת בביתכם, הקפידו לפנות לאיש מקצוע בהקדם האפשרי על מנת לאתר את מקורה ולתקנה.

האם מומחה לאיתור מקור הנזילה יכול גם לתקנה?

מי שהתמודד עם רטיבות בקירות ביתו בעבר, מבין שמציאת מקור הרטיבות יכולה להיות תהליך קשה ומתסכל. לעתים קרובות, הנזילה ממוקמת במקום לא נגיש או קשה לגישה, מה שמקשה על תיקונה.

בנוסף, לעיתים קרובות נזילות יכולות להיות מוסתרות מאחורי קירות ומתחת לרצפות, מה שמקשה על זיהוין. כתוצאה מכך, בעלי בתים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם נזקי המים חמורים.

אחת הדרכים לפתור את הבעיה היא לשכור שירות איתור רטיבות מקצועי. חברות לאיתור נזילות מתמחות באיתור ותיקון נזילות, חברות אלו מחזיקות בציוד ובידע הנדרש לאיתור ותיקון נזילות מהיר.

כתוצאה מכך, שכירת שירות איתור נזילות מקצועי היא לרוב הדרך הטובה ביותר להתמודד עם בעיית נזילות מים בקיר פנימי.

מהו המחיר לאיתור מקור הרטיבות וכמה יעלה התיקון?

אחת השאלות הנפוצות כאשר מתמודדים עם נזילה בקיר היא מה המחיר לאיתור ותיקון הנזילה?

ובכן, במידה והנזילה גלויה לעין ואין צורך בשימוש ציוד מיוחד, טווח המחירים אשר תלוי במורכבות התיקון נע בין 500-800 ש"ח.

במידה ומדובר בנזילה אשר לא יודעים את מיקומה באופן וודאי קיים צורך בשימוש ציוד מתקדם כגון מצלמה תרמית או סיבים אופטים. מחיר איתור נזילה במקרים אלו נע בין 1500- 2000 ש"ח.

עלות התיקון במצבים אלו תהיה תלויה בחומרת הבעיה אך יכולה לנוע מתיקוני איטום פשוטים ועד לבעיות מורכבות יותר הדורשות פירוק וריצוף מחדש. במקרים מסוימים, תיקונים עשויים אף לגרור עלויות שיפוץ בחלקים נרחבים בביתכם.

לא משנה באיזו שיטה תבחרו לאתר את מקור הרטיבות בביתכם, חשוב לפעול במהירות כדי למנוע נזקים נוספים.

מאמרים אחרונים

לייעוץ מקצועי ללא עלות מלאו את הטופס מתחת או חייגו: 050-830-8300

התקשרו עכשיו
phone-handsetarrow-left