דף הבית » מידע מקצועי » סימני רטיבות מעל לפנלים- מאיפה זה מגיע

סימני רטיבות מעל לפנלים- מאיפה זה מגיע

מחבר המאמר: Stop Leak
תאריך פרסום: 03 אוק 2020
קטגוריות: 

נקודת החיבור בין הרצפה לקיר נשמרת באמצעות הדבקת פנלים- יחידות ריצוף אשר נועדו הן ליצירת מראה אסתטי והן להגנה מפני רטיבות ותנאי לחות באזור רגיש. כאשר מעל הפנלים מופיעים סימני רטיבות, התנפחות של הקיר, עובש, או התפוררות, ניכר כי קיים ליקוי אשר גורם לעליית מים כלואים מן הרצפה אל הקיר.

מהם מים כלואים?

מים כלואים הם מים שנלכדו בין תשתיות בינוי, ללא יכולת להתאדות או להתייבש. כאשר מדובר בכמות נמוכה של מים (עד לשישה אחוזים)- במבנה יוכל להתמודד אתם ולהיפטר מהם באיטיות, ובאופן טבעי, ללא נזק לתשתיות.  כמות גדולה יותר של מים תגרום לנזק לתשתית ותבוא לידי ביטוי באופן חיצוני.

איתור נזילות במצלמה

כיצד גורמים מים כלואים לרטיבות מעל הפנלים

כאשר מקור המים הכלואים הוא מן הרצפה, ולמעשה קיימים מים לכודים בין שכבות הריצוף ללא יכולת לחלחל או להתאדות, אלא עולים כלפי מעלה בתהליך הקרוי עליה קאפילרית. מאחר והפנלים עצמם עשויים מחומרים חסינים כלפי מים ודוחים רטיבות, העלייה תמשיך אל עבר הקיר, ובחיבור שנמצא מעל הפנלים יבואו לידי ביטוי.

מהם הגורמים לרטיבות בפנלים

כאמור מים כלואים בתשתית הריצוף עשויה לגרום לסימני רטיבות מעל הפנלים, כאשר אלה נוצרים בדרכים שונות. תיתכן הצטברות של מים אשר נותרה מעבודות הבניה בשל רשלנות או ליקוי, מים אשר חודרים כתוצאה מנזק לצנרת הפנימית ונזילה, או איטום לקוי המאפשר חלחול של מים מתחת לרצפות, מה שמאלץ אותם לעלות מחדש וליצור רטיבות מעל הפנלים.

מצלמה לאיתור נזילות ורטיבות

מה ניתן לעשות במקרה של סימני רטיבות מעל לפנלים

רבים טועים לחשוב כי בסימני רטיבות מעל לפנלים יש לטפל באופן קוסמטי, לגרד את שכבת התיק ולצבוע מחדש את הקיר. מדובר בפתרון אסתטי בלבד, וכן בפתרון זמני, שכן הרטיבות שנוצרה והביאה לנזק האסתטי עדיין קיימת וסימני הרטיבות יחזרו כעבור פרק זמן מסוים. 

בזיהוי של סימני רטיבות מעל הפנלים חשוב להזמין חברה מקצועית לאיתור נזילות, אשר באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים וללא הרס של התשתית יאתרו את מקור הנזילה ו/או המים הכלואים, ויעניקו פתרון מקצועי ומלא, שרק בסיומו ניתן יהיה לטפל בנזק החיצוני.

אל תתנו לרטיבות מעל הפנלים להזיק לביתכם - התקשרו עוד היום לחברת סטופליק!

חברת סטופ ליק מספקת שירותי איתור נזילות ונזקי מים וטיפול בהם, במעטפת שירותים מלאה, מקצועית, ותוך שימוש בטכנולוגיות מובילות, לאיתור מהיר ומדויק של נזקי מים. החברה פועלת בפריסה ארצית, במקצועיות, בזמינות גבוהה וברמת שירות גבוהה שאין שניה לה.

מאמרים אחרונים

לייעוץ מקצועי ללא עלות מלאו את הטופס מתחת או חייגו: 050-830-8300

התקשרו עכשיו
phone-handsetarrow-left