דף הבית » מידע מקצועי » איתור נזילות בעזרת מצלמה טרמית

איתור נזילות בעזרת מצלמה טרמית

מחבר המאמר: Stop Leak
תאריך פרסום: 14 ספט 2020
קטגוריות: 

יתרונותיה של מצלמה טרמית

תחום האינסטלציה והביוב המתאפיין בצנרת סמויה ובאתגרי נגישות לצורך טיפול בתקלות, לא נותר מאחור וגייס את מיטב הטכנולוגיות המתקדמות בשוק, ליצירת כלים מתקדמים לאבחון, זיהוי ואיתור תקלות וליקויים ולטיפול בהם.

מצלמה טרמית לאיתור נזילות

מאחר והצנרת עוברת במעמקי התשתיות המבניות, בין קירות, תקרות ורצפות, תקלה בצנרת עשויה לדרוש הרס של תשתיות, לצורך איתור מיקום הבעיה ומאפייניה. המצלמה התרמית עושה שימוש במדדים פשוטים לזיהוי מקור התקלה- ללא חדירה אל התשתית, באופן חיצוני בלבד.

מצלמה טרמית- איך זה עובד?

 מצלמה תרמית היא מצלמה אשר מאתרת ומזהה את טמפרטורת הקיר כאשר היא סורקת אותו באופן חיצוני. המצלמה מלווה במסך, אשר באמצעות שינו בצבעים מספק תמונה גרפית של שינויי הטמפרטורה המתרחשים בקיר. באמצעות הסריקה ואיתור הטמפרטורות השונות ניתן לזהות במדויק את מקור הנזילה, כמו גם את כיוון הדליפה והנזק המצטבר. בזכות השימוש במצלמה התרמית לא יהיה צורך בהרס הקיר, כי אם בחדירה נקודתית באזור התקלה בלבד.

מצלמה טרמית

האם כתמי הרטיבות אינם מקור לאיתור הנזילה?

כתמי רטיבות ועובש לצד התנפחות הטיח על גבי הקיר מעידים בצורה ברורה על נזילה בצנרת הטמונה בקיר. יחד עם זאת, אין הכתמים מדווחים בהכרח על מקור הנזילה, שכן הנזילה יכולה להתרחש במרחק רב מן הכתם, שנוצר לאחר שהמים ניגרו, כברו מסלול מסוים במעמקי הקיר והצטברו בנקודה שונה לחלוטין, שם הופיעו הכתמים. במטרה לצמצם ככל הניתן את ההרס והחציבה בקיר אל מקור התקלה המדויק חשוב לאתר את הנזילה מראש באמצעות מצלמה תרמית מדויקת.

סוגי מצלמות תרמיות לאיתור נזילות

כל המצלמות התרמיות מתבססות על מדד טמפרטורה, אולם בדומה לתחומי טכנולוגיה אחרים גם כאן נמצא הפרשי מחירים ורמות בין המוצרים. מבלי להיכנס לדגמים, חשוב להכיר את פרמטרים והתועלות ההופכים מצלמה מבסיסית למצוינת:

רזולוציה- מטבע הדברים מצלמות תרמיות אינן מצלמות אומנותיות והרזולוציה בהן נמוכה יותר. יחד עם זאת בחירה במצלמה תרמית בעלת רזולוציית צילום ומסך גבוהות יציגו את הפרשי הטמפרטורות בצורה חדה יותר ויאפשרו איתור נזילות מדויק יותר. נוסף לזאת רזולוציה גבוהה יותר תאפשר סריקת משטחים גדולים ממרחק גדול לנוחות ולמהירות העבודה.

איתור נזילות מצלמה טרמית

מצלמה משולבת- ישנן מצלמות תרמיות המאפשרות צילום תמונות רגילות בנוסף, מה שמספק כלי עבודה יעיל נוסף בעבודות השטח השונות.

חיבור תקשורת- מצלמות תרמיות עלות חיבור לרשת ניידת או אחרת מאפשרות שמירה ושליחה של הנתונים בזמן אמת, הנפקת דו"חות ושמירה של מידע.

גודל ועמידות- המלצה התרמית מיועדת לעבודת שטח, וחשוב לבחור במוצר בעל מעטפת פולימרים חזקה ואיכותית, עמידה בפני מים וחסינה מפני מפגעים.

מי אחראי על האמצעים לאיתור הנזילה?

בהזמנת אינסטלטור מקומי שפועל בשיטות המסורתיות, תגלו כי פעמים רבות זה אינו בר יכולת לגלות את הבעיה, ויציע לכם עבודה הכרוכה בשבר והרס הקיר, או לחילופין הזמנת בעל מקצוע נוסף לאיתור הנזילה, תוך תוספת תשלום.

על מנת להימנע מן התהליך היקר והמסורבל מומלץ להזמין מראש חברה מקצועית אשר מספקת מעטפת שירותים מלאה, החל מאבחון ואיתור התקלה באמצעות מבחר כלים וטכנולוגיות מתקדמות וכלה בתיקון מקצועי באמצעות בעלי מקצוע מובילים בתחומם. חברת סטופ ליק מספקת שירותי איתור נזילות ותיקונים בצנרת פנימית, באמצעות מבחר מצלמות תרמיות וכלים מתקדמים נוספים, בפריסה ארצית, תוך מתן שירות הוגן ומקצועי.

מאמרים אחרונים

לייעוץ מקצועי ללא עלות מלאו את הטופס מתחת או חייגו: 050-830-8300

התקשרו עכשיו
phone-handsetarrow-left