דף הבית » מידע מקצועי » איתור נזילות בגינה הביתית

איתור נזילות בגינה הביתית

מחבר המאמר: Stop Leak
תאריך פרסום: 29 ספט 2020
קטגוריות: 

הגינה הביתית עשויה לכלול מספר מקורות מים וצנרת, בניהם צנרת תת קרקעית המתחברת אל תשתיות המים והביוב של המבנה, ברז חיצוני המיועד לצרכי השקיה ותחזוקת הגינה, אליו מתחבר לעתים גם צינור חשוף וגלוי לעין, ובמקרה של גינות מושקעות ומטופחות מערך צינורות תת קרקעי לצרכי השקיה מבוקרת.

נזילה בגינה יכולה לנבוע מכל אחד מן הללו, בשל תקלה, סדק בצינור, ברז מקולקל או כשל אחר.

נזילות בגינה- נזק אפשרי

על פניו נראה כי נזילה בגינה אינה בהכרח מהווה בעיה חמורה. המים יוכלו לחלחל אל האדמה ו/או להתאדות ולא ייצרו נזק מיותר. בפועל כמובן, ההיפך הוא הנכון. איתור נזילות בגינה הוא שירות חשוב במיוחד עם זיהוי סימני הנזילה, שכן זאת יכולה לגרום לנזקים כבדים:

נזק לכבלים ותשתיות- הצנרת התת קרקעית מונחת פעמים רבות לצד תעלות כבלים של חשמל, תקשורת  ואחרים. חדירת מים מתמשכת אל התעלות ורטיבות של האדמה לאורך זמן עשויה להסב נזק לתשתיות אחרות בשל פגיעה בכבלים בשונים.

נוסף לזאת, ככל שמקור הרטיבות קרוב יותר אל המבנה, המים יכולים לחלחל אל מתחת למבנה ולגרום נזק ליסודות ולהיחלשות המבנה.

פגיעה אקולוגית- הגינה הביתית מתוכננת וכוללת דשא, צמחים ולעתים גם עצים. רטיבות מתמשכת באדמה תיצור ריקבון לשורשים ופגיעה בגינה, בצמחיה ובאקולוגיה.

נזק לציוד- בגינה הביתית ימצא לרוב ציוד, ריהוט, כלי גינון, מחסן, פרגולה ועוד. רטיבות של התשתית עשויה לגרום לנזק לציוד הקיים.

איתור נזילות בגינה- טכנולוגיות מתקדמות

איתור נזילות בגינה שונה מאיתור נזילות בפנים הבית, על גבי משטחים בנויים. מצלמה תרמית לא תמיד תספק מענה במקרה של נזילה מצינור תת קרקעי ומעליו שכבות של אדמה וצמחייה. 

איתור נזילות באמצעות גז- שיטה יעילה לאיתור נזילות תת קרקעיות היא החדרת תרכובת גז אל תוך הצינור. התרכובת הייחודית אינה רעילה ואינה מזיקה לצינור או לסביבה, אולם בעלת יכולת לייצר ריאקציה כאשר היא מאתרת את מקום הנזילה, ולסמן על גבי מסך LCD אליו מחובר המכשיר את המיקום המדויק שלה.

איתור נזילות באמצעות גלי קול- כל פעולה בטבע ובכלל מייצרת צליל ובאה לידי ביטוי בהפקת גלי קול, גם אם בדציבלים נמוכים במיוחד שהאוזן לבדה אינה יכולה לזהות. טפטוף, גם אם מזערי וחרישי של מים, יצור צליל אותו ניתן לזהות באמצעות חיישן קול ייחודי, המאתר את מקור הצליל ועוצמתו, כמו גם את השינוי בעוצמת הדציבלים ככל שהמכשיר מתרחק ממקור התקלה. מכשיר זה מתאים לצורך איתור נזילות בגינה בצנרת תת קרקעית עמוקה, מתחת למשטחי אדמה, מדשאות, משטחים מרוצפים ועוד.

חברת סטופ ליק מספקת שירותי איתור נזילות בגינה, בבית ובצנרת משותפת ומרכזית, בפריסה ארצית רחבה ובמקצועיות בסטנדרטים מחמירים במיוחד. החברה מפעילה צוותי עבודה מיומנים מצפון ועד דרום, מצוידים במיטב הטכנולוגיות החדישות ובפיקוח מקצועי.

מאמרים אחרונים

לייעוץ מקצועי ללא עלות מלאו את הטופס מתחת או חייגו: 050-830-8300

התקשרו עכשיו
phone-handsetarrow-left